Retourneren en retourbeleid

Wil je je bestelling retourneren?  

Ben je niet helemaal tevreden met je aankoop bij Statement Club en wil je het retourneren voor een terugbetaling? Geen zorgen! We hanteren een eenvoudig retourbeleid.

1. Retour aanmelden 

Contacteer ons via mail of WhatsApp en wij zullen de retourgegevens doorzetten. Let op! De retourkosten van het zijn voor eigen rekening. U heeft recht om uw bestelling binnen 14 dagen bij ons te retourneren. 
Hoe dit retourproces in zijn werk gaat leest u hieronder.

Heeft u nog altijd vragen of wilt u persoonlijke hulp krijgen bij het retourneren van uw bestelling? Geen probleem, u kunt ons altijd een e-mail of whatsapp bericht sturen naar onze klantenservice:

e-mail adres: info@statementclub.nl
t
el: 0617496159.

2. Retour inpakken

Verpak de artikelen die je wil retourneren in de originele verpakking. Artikelen kunnen alleen worden geretourneerd in ongedragen staat, in de originele verpakking en met de originele labels. Heb je het originele label verwijderd? Dan kun je het artikel niet meer retourneren. Let dus goed op wanneer je jouw bestelling uitpakt!

3. Retour inleveren

Ons retouradres is:

Ruys de Beerenbroucklaan 29
6417 CC
Heerlen
T.A.V. Statement Club

Let op: zorg altijd dat er een formulier met uw naam, adres en ordernummer bij de retourzending is ingevoegd. Anders weten wij niet van wie de retourzending afkomstig is en naar wie wij de het aankoopbedrag moeten overmaken.

4. Terugbetaling retour

Nadat we jouw retourzending hebben ontvangen, streven we ernaar om dit binnen 14 dagen te verwerken. Zodra jouw retourzending is uitgepakt en verwerkt, ontvang je een mail van ons. Bewaar het retourbewijs goed totdat de retourzending volledig is verwerkt en je de terugbetaling hebt ontvangen. Wanneer de retourzending is verwerkt, wordt het aankoopbedrag teruggestort.

 5. Overige informatie

Je hebt tot 14 kalenderdagen na ontvangst van je bestelling om de sieraden terug te retourneren. Let op: het artikel moet onbeschadigd en ongedragen zijn om in aanmerking te komen voor retournering. De kosten voor het retourneren zijn voor rekening van de klant.

Helaas kunnen oorbellen vanwege hygiënische redenen niet geretourneerd of geruild worden.

Heb je tijdens een sale of deal items gekocht? Sale-items kunnen geretourneerd worden. Indien je items wilt retourneren die je tijdens een deal hebt gekocht, dien je alle producten terug te sturen voor een volledige terugbetaling. Wil je enkele items houden? Geen probleem. Houd er rekening mee dat het totaalbedrag van je bestelling wordt herberekend op basis van de behouden producten.

6. Beschadigde producten bij aankomst

Wat vervelend! Helaas kan het voorkomen dat je product beschadigd raakt tijdens het transport. Als je een beschadigd of onjuist product hebt ontvangen, neem dan binnen 14 dagen na ontvangst van het product contact met ons op. Daarna vervalt helaas de retourperiode.

Voor de snelste oplossing stuur je ons een e-mail of whatsapp bericht met een foto waarop het beschadigde deel van het item te zien is. De meest optimale foto's zijn op een vlakke ondergrond waarop het label en het defect duidelijk te zien zijn. Wij zullen deze informatie gebruiken om u te helpen met uw bestelling en om fouten in de toekomst te voorkomen.

Voor defecten leveren wij de eerste keer altijd kosteloos een nieuw pakketje en kunnen we helaas geen terugbetaling uitvoeren. Komt het de tweede keer defect aan? Dan betalen we je volledige aankoopbedrag terug.

Voor vragen omtrent beschadigde product bij aankomst kun je contact opnemen via info@statementclub.nl.

7. Levering van verkeerde producten

Wij doen ons uiterste best om alle bestellingen correct te verwerken. Helaas kan het gebeuren dat er soms bestellingen doorheen glippen en wij je een verkeerd product leveren. Natuurlijk lossen we dit op en sturen we je kosteloos de juiste bestelling op.

Voor vragen over de levering van verkeerde producten kun je contact opnemen via info@statementclub.nl.

8. Veelgestelde vragen over ons retourbeleid
Mocht het nog niet duidelijk zijn dan hebben we hier enkele veelgestelde vragen over ons retourbeleid opgesomd:

1. Wat is de retourperiode?
Je kunt een product binnen 14 dagen retourneren nadat je je bestelling hebt ontvangen.

2. Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg?
Een volledige terugbetaling zal worden uitgegeven aan de oorspronkelijke betalingsmethode nadat we de producten hebben ontvangen, geïnspecteerd en bevestigd dat de producten niet geopend zijn geweest. Alle klanten moeten na het retourneren van het pakket contact met ons opnemen en ons voorzien van Track & Trace gegevens, zodat wij de terugbetaling kunnen verwerken.
Let op: De meeste financiële instellingen hebben gemiddeld 3-5 werkdagen nodig om de terugbetaling te verwerken.

4. Moet ik betalen voor mijn retourzending?
Ja, alle klanten zijn zelf verantwoordelijk voor de kosten van hun retourzending. Wij raden u aan uw retourzending met een Track & Trace te verzenden, aangezien wij geen verantwoordelijkheid kunnen aanvaarden voor zoekgeraakte retourzendingen.

5. Kan ik mijn product terugsturen zonder contact met jullie op te nemen?
Ja, dit is mogelijk maar heeft niet onze voorkeur. Wij kunnen u de beste servive bieden als wij weten dat uw retourzending naar ons toe komt. Op deze manier gebeurt het zo veilig mogelijk en zijn wij er zeker van dat wij het restitutiebedrag naar de juiste klant overmaken.

Let op: zorg dat er altijd een brief met uw naam, adres en ordernummer bij de retourzending is gevoegd. Anders weten wij niet van wie de retourzending afkomstig is.

6. Hoe kan ik contact met jullie opnemen?
Je kunt contact met ons opnemen via e-mail op info@statementclub.nl of via whatsapp tel: 0617496159.
Het team van Statement Club werkt zeven dagen per week. Wij garanderen altijd een reactie binnen 3-5 werkdagen en helpen je graag verder!

7. Mijn bestelling is beschadigd, wat moet ik doen?
Voor de snelste oplossing, voeg een foto bij waarop de slechte kwaliteit of het beschadigde deel van het item te zien is. De meest optimale foto's zijn op een vlakke ondergrond waarop het label en het defect duidelijk te zien zijn. Wij zullen deze informatie gebruiken om u te helpen met uw bestelling en om fouten in de toekomst te voorkomen.

Als je een beschadigd of onjuist product hebt ontvangen, neem dan binnen 14 dagen na ontvangst van het product contact met ons op. Daarna vervalt helaas de retourperiode.